K-HOLE in de Theaterkrant
In de voorstelling K-HOLE van Studio Dooie Mus op het Amsterdam Fringe Festival komen we terecht in het rijk van de fantasie van Meisje (Lindsay Zwaan). Ze is er zelf lang niet geweest. Het lijkt er allemaal wat kleiner dan het in haar herinnering was, en het veld van de melancholici kan ze zich van vroeger niet herinneren.
‘Pas op’, waarschuwt haar oude imaginaire vriend Vriendenbeest (Jelle Stiphout), ‘kijk de melancholici niet te lang aan, dan is niks dat nieuw is meer spannend of leuk’. Met tal van dit soort referenties en waarschuwingen over de grimmige wereld der volwassenen zet Studio Dooie Mus een stuk neer vol herkenning, in een originele en felgekleurde stijl, dat vanaf moment één grappig is.
In de tuin van de Tolhuistuin staat deze avond een roze graf, waar Meisje uit verschijnt. Al snel in de voorstelling verklapt een sprookjesachtige vertelstem dat het Vriendenbeest was die haar daar begraven had, al moet Meisje dat nog te weten komen. Achter het graf lichten drie wolken op, en in de struiken hangen poppenhoofden. Het ziet er op het eerste gezicht wat gekunsteld uit, maar het blijkt de vreemde fantasiewereld van de voorstelling geweldig te verbeelden. Zo ook het groezelige knuffelbeest-hoofd van Vriendenbeest en de felle gele en roze kleuren waar Meisje in gehuld gaat. Alles draagt bij aan een wereld die kinderlijk, sprookjesachtig en tegelijkertijd best eng is. Het roept tal van associaties op. De Efteling meets Alice in Wonderland meets Ik Mik Loreland (dat enge programma van KRO kindertijd, met Karbonkel, weet je nog?).
Astro geselecteerd voor Gouden kalf & debuut competitie
Dinsdag 24 september gaat de kort film van Tim Ewalts in premiere tijdens de avond van de korte film van Nederlands Film Festival. De productie ligt in handen van Room for Film. Emily wordt vertolkt door Daphne Agten, Lindsay speelt de rol van Franka, de baas van het callcenter waar Emily werkt.
Emily, a timid woman in her thirties, just started her job as a telephone psychic for a morally ambiguous spiritual callcenter. Emily herself isn’t a particularly spiritual person. Her readings follow a carefully thought out script and are vague at best. In a series of conversations with callers from varying walks of life, she discovers that perhaps there is something spiritual inside or around her after all.
Trailer Bodem uit & vanaf 11 maart te zien op npo3!
In de komische dramaserie BODEM volgen we het destructieve leven van de 37-jarige Cat (Eva Crutzen). Iedereen om Cat heen plant zich voort, maakt promotie en gaat settelen. Iedereen, behalve Cat, zij doet er alles aan om zoveel mogelijk te verdwijnen.
Eva Crutzen won tijdens het Nederlands Film Festival een Gouden Kalf voor haar hoofdrol in de serie!
Omcirkel 11 maart alvast in je agenda, want BODEM is vanaf dan elke maandag te zien op NPO3 en NPO Start..
De Vergadering speelt op het Amsterdam Fringe Festival!
Samen met Studio Dooie mus speel ik 10 t/m 13 september de voorstelling De Vergadering op Het Amsterdam Fringe Festival. Het wordt een absurde droogkomische muzikale mime voorstelling voor en over mensen die worstelen met alledaagse besluitvorming. We spelen in Pllek op de NDSM werf. Kaartjes en info vind je hier!
Hopelijk tot dan!
Bodem Geselecteerd voor Het Nederlands Film Festival
De nieuwe dramaserie Bodem van Eva Crutzen is geslecteerd voor de competitie van zowel de gouden kalveren als de debuut competitie tijdens het Nederlands Filmfestival 2023.
De serie zal tevens in premiere gaan tijdens het Festival.
De serie geeft een rauw en komisch inkijkje in het vrijgezelle en destructieve leven van Cat (Eva Crutzen). Deze dertiger probeert zich staande te houden in een wereld die doordendert terwijl de hare met een klap tot stilstand kwam.
©Lindsay Zwaan 2024